FAQ-Vanliga frågor

BOKA


Hur gör jag för att boka?

- Endast bokning och betalning via vår hemsida är möjlig. Vi kan tyvärr inte ta emot bokningar via telefon. Är ni en större grupp eller ett företag som vill boka så kontakta oss via e-post.


Klicka här för att komma till bokningen. Vid problem med bokningen kontakta oss via e-post.

Hur betalar jag?
- Du betalar i samband med att du bokar, antingen via swish eller med bankkort/kreditkort.

Hur går det till att hämta ut utrustningen man har bokat?

- Du hämtar ut din hyrda utrustning med en kod som du får i din bokningsbekräftelse. Klicka här för mer information om hur det går till att hämta ut dina bokade kajaker.


Kan jag komma till er och hyra kajak på plats?

- Nej. Endast förbokad uthyrning är möjlig, dock går det bra att boka via vår hemsida med kort varsel i mån av tillgång på kajaker. Har vi ledig kajaker kan du boka via vår hemsida när du är på plats vid någon av våra uthyrningar. Så fort betalningen är genomförd kan du hämta ut din kajak.




Dricksvatten


Finns det dricksvatten att fylla på vid iläggningsplatserna?

-Nej det finns inte på alla våra uthyrningar. Det finns dricksvatten på Dalarö, Muskö, Åkersberga, Fiskebäck, Hisingen och på Tjörn. Det går också att lösa på Gotland via pensionatet bredvid oss samt i Mariefred via gästhamnen.

Vi rekommenderar att ta med vatten om ni har möjlighet pga av vattenbrist i skärgården, samt att smaken på vattnet inte alltid är den bästa då vissa av våra anläggningar ligger långt ut i skärgården och vattnet ibland kan vara saltinsprängt.



INFÖR PADDELTUREN



Kan jag låsa in saker hos er under paddleturen?
Hyr man dubbelkajak kan man lämna sina tillhörigheter i facket efter att man tagit ut kajaken. Hyr man singelkajak måste man kontakta oss om man vill lämna tillhörigheter.

Observera att man lämnar sina tillhörigheter på egen risk i våra förvaringscontainers.


Vad Innebär uthyrning med självbetjäning?
Det innebär att du bokar och betalar din utrustning på vår hemsida, och sedan hämtar ut och lämnar tillbaka utrustningen på egen hand via en kod. Detta är både enkelt, snabbt och flexibelt. Det passar alla. När man bokar får man mer information om exakt hur det går till att hämta ut/lämna tillbaka utrustning. Du kan även läsa mer här


Vad ingår när jag hyr kajak av er?
- Det ingår förutom kajaken även kapell, flytväst samt karta över närområdet.


Vad ingår när jag hyr stand up paddle board (SUP) av er?

-Förutom brädan ingår paddel, flytväst och fångrem (leash).

Var kan jag parkera bilen?
- Det finns parkering precis vid alla våra kajakuthyrningar. Du får mer information i din bokningsbekräftelse med specifik information om den anläggning där du bokat.

Följ sedan de anvisningar som finns på respektive plats. Observera att vissa av parkeringarna är betalparkeringar.


Kan man lägga i kajakerna någon annanstans än vid era uthyrningar?
Ja. Du kan flytta kajaken och till exempel ta med dig kajakerna på egen bil.




Hitta till oss

Hur hittar jag till era uthyrningar?
Klicka här för mer information om hur du hittar till våra olika uthyrningar.




Öppettider


Vilka är era öppettider?
- Vi har öppet från 1 Maj till 30 september varje år. Under denna period har våra uthyrningar öppet varje dag mellan klockan 9-20. Eftersom man hämtar och lämnar kajakerna på egen hand kan vi ofta organisera så att ni kan hämta/lämna kajaker enligt önskemål även utanför våra öppettider, men då måste man kontakta oss i förväg




Övrigt

Kan alla paddla?
Ja. Är du nybörjare skall du dock ta det extra försiktigt, hålla dig nära land och aldrig vara ensam. Blåser det mycket eller är det kallt i vattnet är det kanske bättre att invänta bättre väderförutsättningar om du inte är van paddlare . Använd alltid flytväst och meddela någon var du planerar att paddla och när du beräknas vara åter.Är det första gången du ska paddla rekommenderar vi att du först går en kurs.